Fysioterapiapalvelut

Fysioterapiapalveluista saa Kela-korvauksen lääkärin lähetteellä. Käytössämme on Kelan suorakorvauspalvelu.

Olemme erikoistuneet hoitamaan ja ennaltaehkäisemään tuki-ja liikuntaelimistön vaivoja ja kipuja, esimerkiksi:

-niska-hartiavaivat, ranne-, kyynärpää- ja olkapääkivut

-selkäkivut, lantion ja lonkan alueen vaivat

– jalkaterän, nilkan ja polven alueen kivut

-lihaskivut ja -kireydet, jännetulehdukset, rasitusvammat

-nivelkivut ja -virheasennot, ryhtiongelmat

-liikehallinnan ja lihaskontrollin häiriöt, tasapainon ongelmat, puolierot

-leikkausten jälkeinen tai synnynnäinen turvotus, laskimovajaatoiminta

-päänsärky, migreeni, purentaongelmat

-asentohuimaus

-tuki-ja liikuntaelimistön leikkausten jälkeinen kuntoutus

Lisäksi autamme kipujen ja vaivojen ennaltaehkäisyssä, neuvomme oikeassa työskentelyergonomiassa sekä optimaalisessa liikkumisessa.

Ensimmäiseen hoitoaikaan sisältyy aina asiakkaan haastattelu, tutkiminen sekä hoito ja ohjaus. Tutkimuksen perusteella laaditaan yksilöllinen ja asiakkaan tarpeet huomioiva hoitosuunnitelma. Jatkossa hoitoaikaan sisältyy aina sen hetkisen tilanteen kartoitus ja tarpeenmukainen hoito.

Fysioterapiassa voimme käyttää hoitomuotoina aktiivista ja passiivista liikehoitoa, manuaalisia käsittelyitä, lihaskalvokäsittelyitä, nivelmobilisaatiota, lämpö- ja kylmähoitoa, ultraääntä, sähkökipuhoitoa, akupunktiota, lymfaterapiaa ja kinesioteippausta.

Omaehtoisesti suoritettavat harjoitteet ovat tärkeä osa fysioterapiaa. Asiakas ohjataan pitämään saavutettua hoitotulosta itse yllä yksilöllisesti laadituilla kotiharjoitteilla, joita voi olla esim asennonhallintaharjoitukset tai liikkuvuus- ja lihasvoimaharjoitukset. Harjoitteiden avulla asiakas pystyy itse edistämään kuntoutumistaan mutta myös jatkossa ennaltaehkäisemään vaivan uusiutumista.